Oplichterij en Pingpongballen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Chen - WaarBenJij.nu Oplichterij en Pingpongballen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Chen - WaarBenJij.nu

Oplichterij en Pingpongballen

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 September 2012 | Thailand, Bangkok

De situatie begon nogal grimmige vormen aan te nemen.
En hoe de twee jongens ook in hun recht stonden..
dronken, met z'n tweeen, 's nachts in een weggestopt steegje, sta je niet in een goeie positie om in discussie te gaan met 5 slecht sprekende thai die uit zijn op je geld.

Kort samen gevat was dit het gesprek:

'you! you give me money now'
'I already gave you your money'
'YOU, give money now, 40 baht!!'
'dude, you got your 40 baht already'
'YOUUU!! GIVE ME MONEY NOW'

toen begonnen de overige thai zich ermee te bemoeien.
schreeuwend.
duwend.
Dat was ons teken om te gaan. Helaas besloot de taxi ook niks met ons meer te maken willen hebben en reed met gesloten deuren weg voordat we weer in konden stappen.

Dus zetten we het op een lopen. Het is heel rot voor de jongens, maar het feit dat we ze 10 seconden kennen en dat ze ongeveer dezelfde tweede taal hanteren was niet genoeg om enig conflict met dit soort gasten te riskeren.
Zoals ze hier zeggen; pingpong people don't fuck around.

Bangkok zit vol met oplichterij.
Als je probeert naar een van de toeristische attracties te lopen is deze altijd "close! is close! take you somewhere better!'

Het feit dat er om het paleis heen een constant herhaalde, zeer duidelijke stem ' do not trust anyone around the palace, who is trying to stop or divert your destination' zegt, lijkt ze geen reet uit te maken

of ze verstaan het gewoon niet.

Sommige tuctuc's zeggen je mee te willen nemen voor 20 baht, wat ongeveer neerkomt op 40 cent.
Waarna je misschien eventueel wel aankomt op je bestemming, maar daarvoor langs 40 goudwinkeltjes/kledingwinkeltjes komt waar de chauffeur commissie voor krijgt.

De taxi die wij namen gisteravond ging dus nog een stukje verder, en bracht ons naar een steegje die je in horrorfilms ziet wanneer je hoort te beseffen dat het mis gaat.

Ze hebben hier een ding wat pingpong show heet. Niemand weet er iets van en iedereen heeft het erover.
Ik heb begrepen dan het iets te maken heeft met pingpongballen, vagina's en allerlei andere objecten die niet gemaakt zijn om daar naar binnen te gaan of uit te komen.

Dus na onze mislukte poging om de skybar binnen te komen (The Hangover 2, anyone?), een bar op 64 verdiepingen hoog met de meest prachtige view over thailand*, namen we een taxi terug naar Khao San road.


Dat was dus niet zo, en toen we uitstapten in de steeg werden we direct belaagd door thai die ons, zeer goedkoop, een pingpong show wilden aanbieden.
Ben, een Amerikaan die al 6 maanden in Thailand woont, zei direct dat we zo snel mogelijk weg moesten gaan
'guys, i've been here before. this is either a scam or worse'

Jake, een 19 jarige landgenoot van hem, was het niet met hem eens.

"no man, I definitely gotta see this thing'

Op dat moment kwamen er 2 westerse toeristen naar buiten.
Zij vertelde ons dat het een enorme oplichterij was, en ze eenmaal binnen 1000baht de man moesten betalen (ipv de 20 die werd gevraagd), 'or else'...

De thai konden de verkondigde waarheid niet zo goed waarderen en besloten dat de jongens even duidelijk te maken...
hopelijk hebben ze gewoon die zogenaamd verschuldigde 40 baht (bijna een euro..) betaald en is alles goed gekomen.

Ik wil in ieder geval nooit meer iets met pingpongballen te maken hebben buiten Europa.



*Hier een mooie foto ervan
http://imageshack.us/photo/my-images/90/skybarbangkokav4.jpg/

  • 23 September 2012 - 19:19

    Marie-josé:

    Zo dan, reeds ook kennis gemaakt met de donkere kant van Bangkok.
    kijk maar uit....
    groetjes

  • 24 September 2012 - 21:15

    Neut:

    Blijf scherp! I can't cover you on the streets up there!

    Goed besluit om te gaan! Heeft je wellicht een hoop shit bespaard!

    Ik blijf je volgen bro!

  • 27 September 2012 - 18:52

    Bert En Inge:

    jeetje Mark,
    Dit is nog maar het begin!
    Pas goed op jezelf.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Op naar Bangkok en daarvoorbij

Ik ga, onverhoopt, alleen op reis.

De details zijn de meesten van jullie wel duidelijk.

Over 2 dagen vertrek ik 11.15 naar Bangkok, hopend op een leerzame tijd vol geweldige ervaringen en onvergetelijke momenten!

maar momenteel moet ik mijn best doen mijn broek niet vol te schijten als ik eraan denk.
Ik kan niet eens 2x om me heen kijken zonder mijn sleutels kwijt te zijn, elke keer als ik mijn tv aan wil zetten kan ik een zoektocht van 10 minuten uitvoeren naar mijn afstandbediening en mijn "administratie" bestaat uit een onverklaarbare hoop van papieren die alleen maar van elkaar lijken te verschillen in mate van verkreukeld-heid (is dat een woord?)

De jaarmarktvlaggen hebben een dubbele betekenis, de simpele momenten zoals een stroopwafel eten op de markt worden enorm bewust beleefd en hoe meer ik de tijd probeer te rekken, hoe meer onvervulde taken zich de kop op doen.

-nu ik dit typ besef ik dat ik nog niet zeker weet of mijn reisverzekering officieel is bevestigd-

Ik hou op veler verzoek een reisverslag bij,en hoewel ik niet in de categorie "lief dagboek, vandaag heb ik bami gegeten" schrijvers hoor, zal ik proberen het één en ander bij te houden.
Vind je het leuk om mijn (en later misschien jus...) avonturen te volgen, leuk! ik hoop dat ze voor jullie net zo vermakelijk zijn als ze voor mij waren.

zo niet, terecht. ik heb jullie immers ook gewoon verlaten ;)

Een hoop mensen zal ik flink missen, en daarom dit: Het allerbeste voor de aankomende tijd en bedankt voor alle presentjes, tips, en harten onder riemen.

Wish me luck, ik zal het misschien wel nodig gaan hebben...

Ik heb geen werk meer
Ik heb geen vooruitzichten
Ik heb geen organisatieskills

Ik ben,

zoals ik ergens, altijd al had willen zijn,

een Student of Life

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2013

De cirkel is rond

31 December 2012

"The mindful caveman experience"

05 December 2012

Sweet...Sweet Memories @ Pai

29 November 2012

Op naar Chiang Mai!- via het prachtige Laos.

18 November 2012

Rustig aan in Vietnam
Mark

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1060
Totaal aantal bezoekers 17791

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 06 Augustus 2015

Phnom Penh : Getting Physical

19 September 2012 - 16 April 2013

Op naar Bangkok en daarvoorbij

Landen bezocht: