Ik geloof dat ik verliefd ben geworden - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mark Chen - WaarBenJij.nu Ik geloof dat ik verliefd ben geworden - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mark Chen - WaarBenJij.nu

Ik geloof dat ik verliefd ben geworden

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 September 2012 | Thailand, Koh Tao

Maar het was niet bepaald liefde op het eerste gezicht.

Ik vond de reis vanaf Bangkok maar lang duren. de trein naar Chompun zou er 7 uur over doen en we zouden dan 4 uur snachts aankomen op het station.
Gelukkig kan ik overal slapen, dus snachts, in een trein, in een bed, moet helemaal geen probleem zijn.

wel dus.

En dan duurt snachts 2 uur wachten op een station lang.

Dan nog het transfer naar de Pier, en dan nog de boot naar Koh Tao.

pffff...

Eindelijk aangekomen wil ik gewoon mijn tas droppen en slapen, maar blijkbaar start de duikcursus om 3 uur smiddags.

fuck. dat betekent dat ik na het inchecken precies een uur heb , niet bepaald genoeg voor een goed portie slaap dus.

"in ain't exactly the Ritz, but hey it's clean and you've got everything you need'

Dat is een understatement. Daarnaast geloof ik dat we een iets andere definitie hebben van het woord schoon, want de mierenkolonie in mijn kamer, de spinnenwebben in de badkamer en de beschimmelde gordijnen laten me toch een beetje op mijn tenen lopen.

De duikcursus was ook niet precies wat me beloofd was. Toen ik de booking had gemaakt werd mij een nederlandse instructeur beloofd.
Blijkbaar hebben ze die hier nooit gehad.

In plaats daarvan heb ik een chinese instructeur, want mijn duikmaatje ("buddy" ) is een chinees en hij had specifiek om een chinese instructeur gevraagd. Blijkbaar zijn die minder zeldzaam dan nederlandse.

Echt blij was ik hier niet mee, want hoewel ik niet heel moeilijk ben met mensen dreef deze man me ertoe dat ik me in moest houden om hem niet een keer een goeie reality slap (eddy ? ;) ) te geven.

want behalve het feit dat hij;

-altijd een kwartier te laat kwam
-elke 5 minuten ergens een luide rochel neergooit
-boert
-scheten laat, hard en vooral tijdens het maken van de examens
-constant zijn mond open heeft
-ook met zijn mond open kauwt, met de voorkeur om dichtbij me te staan en me aan te kijken
-niks begrijpt, alles 3x opnieuw moet doen, zelfs terwijl het in chinees is uitgelegd
-geen huiswerk maakt, waardoor elke dag de cursus 2 uur uitloopt
-geen engels spreekt
-voortdurend tegen zichzelf praat
- achter alle vissen aanzwemt en overal aanzit (verboden)
en ons onderbreekt wanneer ik een keer een vraag aan de instructeur stel,

presteerde hij het om een van zijn bekende rochels op mijn been af te smeren terwijl we op de oppervlakte dreven.

Het toppunt was dat hij onderwater (14 meter) besloot mijn meter te checken (dit hoor je absoluut niet te doen) en daarbij mijn regulator, het apparaat waardoor je ademt, uit mijn mond te stoten.

Je snapt dat ik hem op dat moment graag onder water had achter gelaten.

Daarna is het vrij snel van vrij kut naar geweldig gegaan.

Ik bedoel, het duiken is geweldig, ik ben enorm onder de indruk van alles wat ik gezien heb het is gewoon sensationeel, en tegelijkertijd heel rustgevend om onderwater te zijn.

dat ik de rest van mijn dagen vol met geweldige thaise gerechten ( stir fried pineapple with shrimps mmmm....), op het strand liggen en drankjes drink bij de geweldige Lotus bar (wow) is ook niet vervelend.

Verder is er gewoon iets met dit eiland.
het heeft iets magisch.
ik kan het niet echt uitleggen maar het lijkt gewoon heel erg in balans
Je hebt er alles en je hoeft er niks.
Er zijn geen locals die je lastig vallen voor " taxi-taxi!!" of "massage-massageee"
Alle honden en katten leven hun leven, zijn vriendelijk en komen bij je zitten op het strand, bar of coffeeshop.
en ik hou van dieren.
iedereen is vriendelijk en je hoeft je nooit te vervelen.

dus ja, tijd voor mij om weer naar het strand te gaan, want over een uur begint mijn eerste les Fire Poi!!

  • 28 September 2012 - 10:55

    Glitter:

    Vet. En tja, Chinese cultuur hè...

  • 28 September 2012 - 13:51

    Kim:

    Hahaha ik ging stuk om die instructeur! (ben namelijk erg goed in dingen visualiseren ;-)) Maar het klinkt heerlijk Mark! GENIET! 1 vraagje: Fire Poi? Is dat wat google zegt dat het is? haha we willen je levend terug he ;-)

  • 28 September 2012 - 23:42

    Nathalie:

    He neefie, enjoy!! Als ik jou was zou ik een verblijfsvergunning aanvragen :P -x-

  • 29 September 2012 - 22:04

    Marie-josé:

    hoi Mark,
    geweldig verhaal, wat een ervaringen.
    vrees dat er nog zeer veel zullen volgen.
    geniet....

  • 29 September 2012 - 22:04

    Marie-josé:

    hoi Mark,
    geweldig verhaal, wat een ervaringen.
    vrees dat er nog zeer veel zullen volgen.
    geniet....

  • 30 September 2012 - 11:31

    Loes Wagtendonk:

    Ha Mark, wat een verhaal zeg.
    Wat een vieze chinees zeg, of is alles wat hij deed normaal in China?

    Leuk dat je het duiken zo mooi vond, Theo is er ook altijd gek van, dus heel herkenbaar.

    Ik ben blij dat je het , naar omstandigheden, toch naar je zin hebt, leuke dingen doet en leuke mensen ontmoet.
    We denken veel aan je.
    gr Loes

  • 02 Oktober 2012 - 07:38

    Mark Chen:

    Als ik het goed heb begrepen is dat normaal in china Loes ;) leuk stukje achtergrond info over mijn " cultuur " dus..

    Ja Kim! DAT is fire poi ;)

    maak je maar geen zorgen ik mag nog niet met vuur, maar ooit... ;)

  • 17 Oktober 2012 - 14:33

    Christine:

    Super, Super, super! Alleen door je verhaal al te lezen krijg ik al een vakantiegevoel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Op naar Bangkok en daarvoorbij

Ik ga, onverhoopt, alleen op reis.

De details zijn de meesten van jullie wel duidelijk.

Over 2 dagen vertrek ik 11.15 naar Bangkok, hopend op een leerzame tijd vol geweldige ervaringen en onvergetelijke momenten!

maar momenteel moet ik mijn best doen mijn broek niet vol te schijten als ik eraan denk.
Ik kan niet eens 2x om me heen kijken zonder mijn sleutels kwijt te zijn, elke keer als ik mijn tv aan wil zetten kan ik een zoektocht van 10 minuten uitvoeren naar mijn afstandbediening en mijn "administratie" bestaat uit een onverklaarbare hoop van papieren die alleen maar van elkaar lijken te verschillen in mate van verkreukeld-heid (is dat een woord?)

De jaarmarktvlaggen hebben een dubbele betekenis, de simpele momenten zoals een stroopwafel eten op de markt worden enorm bewust beleefd en hoe meer ik de tijd probeer te rekken, hoe meer onvervulde taken zich de kop op doen.

-nu ik dit typ besef ik dat ik nog niet zeker weet of mijn reisverzekering officieel is bevestigd-

Ik hou op veler verzoek een reisverslag bij,en hoewel ik niet in de categorie "lief dagboek, vandaag heb ik bami gegeten" schrijvers hoor, zal ik proberen het één en ander bij te houden.
Vind je het leuk om mijn (en later misschien jus...) avonturen te volgen, leuk! ik hoop dat ze voor jullie net zo vermakelijk zijn als ze voor mij waren.

zo niet, terecht. ik heb jullie immers ook gewoon verlaten ;)

Een hoop mensen zal ik flink missen, en daarom dit: Het allerbeste voor de aankomende tijd en bedankt voor alle presentjes, tips, en harten onder riemen.

Wish me luck, ik zal het misschien wel nodig gaan hebben...

Ik heb geen werk meer
Ik heb geen vooruitzichten
Ik heb geen organisatieskills

Ik ben,

zoals ik ergens, altijd al had willen zijn,

een Student of Life

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2013

De cirkel is rond

31 December 2012

"The mindful caveman experience"

05 December 2012

Sweet...Sweet Memories @ Pai

29 November 2012

Op naar Chiang Mai!- via het prachtige Laos.

18 November 2012

Rustig aan in Vietnam
Mark

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 17788

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 06 Augustus 2015

Phnom Penh : Getting Physical

19 September 2012 - 16 April 2013

Op naar Bangkok en daarvoorbij

Landen bezocht: